Merilo lülitab oma vingelt tuunitud Pobeda igal õhul vooluvõrku, et järgmisel päeval saaks 70-80 kilomeetrit sõita. Mootori võimsus jääb alla 20 kilovati, kirjutab Postimees.

Enne tehnilise passi kättesaamist oli auto juba kuu aega varem sõitmiseks valmis, kuid umbusklikud ametnikud tahtsid päris kindlad olla, et selline masin ikka on ohutu. Seetõttu pidi Merilo oma Pobedat ka trammipargi asjatundjatele näitama.

Selgus, et auto elektrisüsteemid vastavad nõuetele ning niisuguse masinaga võib tänavatel ja maanteedel liigelda küll.

“Minu Pobeda peaks olema Eestis esimene puhtalt elektriauto,” ütles Merilo. “Tahangi selle ettevõtmisega teistele eeskuju näidata, sest niisugune auto ei tekita linnas mingi saastet ja on seega tõeliselt keskkonnasõbralik.”

Tõsi, autol ei olegi heitgaaside väljalasketoru. Ja müra ei tekita see samuti, ainult kiirendades teeb trollibussi häält.

Teatavasti on hübriid- ja elektriautodele ette nähtud tasuta parkimisluba, seda loodab saada ka Merilo.

Autot tuleb laadida samamoodi nagu mobiiltelefoni — lükkad juhtme pistikusse, ootad 8-9 tundi ning aparaat on jälle kasutamisvalmis. Akude ühekordne laadimine maksab 10-15 krooni.

Sõiduki soovitav kiirus maanteel on 75-80 km/h. Muidugi saab sõita ka kuni 120-ga, aga see tühjendab aku kiiresti.

Talvel sellise autoga sõita ei saa, sest juba viie külmakraadi juures väheneb akude mahtuvus poole võrra, mistõttu peaks neid paar korda päevas laadima.

Merilo sõnul on juba mitu inimest asja vastu huvi tundnud ning tahavad samuti elektriauto ehitamise ette võtta.